Digitalna spletna tržnica, prodaja izdelkov na spletu in preusmeritev potrošniške kulture
4 min readDigitalna spletna tržnica Optifarm je mobilna aplikacija za optimizacijo kratkih prehranskih verig. Se še spominjate vikendov, ko ste morali zgodaj vstati, da bi si dobili najboljše sadje in zelenjavo na tržnici? Ali ko ste se končno prebili skozi prometni zamašek le, da ste ugotovili, da je tisti domači med, ki ga vaša družina obožuje že zdavnaj razprodan? Tehnologija je skupaj s pandemijo nekoliko spremenila prodajo izdelkov na spletu.
Danes lahko obisk tržnice preprosto preskočimo in si zagotovimo tistih nekaj dodatnih ur spanja. Če smo nekdaj preko spleta kupovali le knjige, kozmetiko, oblačila, sedaj preko spleta poteka tudi prodaja zelenjave. Na spletu le z nekaj kliki poleg domače zelenjave in sadja najdemo še druge domače proizvode, kot so mleko, med, jogurt, marmelada itd.
Spletna tržnica pa ni spremenila le načina nakupovanja, temveč tudi prodajo domačih izdelkov. Svežo zelenjavo, sadje in druge domače izdelke največkrat kupimo lepo zapakirano v trgovini ali od lokalnega kmeta. Le malo nas ob tem pomisli koliko dela je vloženega v sveže, relativno hitro pokvarljive pridelke. Od visokih stroškov dela, vzdrževanja in pridelovanja.
Če temu dodamo še potne stroške in najem stojnice, tržnice predstavljajo precej kontra produktiven poslovni model. Prodaja sadja na spletu kmetom omogoča drugačno vrsto lokalne dobavne verige, boljši stik s potrošniki, stroškovno učinkovitost ter občuten prihranek časa.
Kako poteka prodaja izdelkov na spletu in kaj prinaša inovativen poslovni model?
Digitalna spletna tržnica predstavlja nov koncept, ki s svojim delovanjem povezuje vse ključne udeležence. Od pridelovalcev, prodajaln z lokalno pridelanimi produkti do kupcev.
Potrošniška kultura se je v zadnjih nekaj letih občutno spremenila. Skupnost, ohranjanje zdravja in skrb za bližnjega imajo danes pomembno vlogo pri nakupovanju živil. Prodaja izdelkov na spletu, še posebej domačih, je kupcem zagotovila napreden in enostaven dostop do svežih prehrambnih izdelkov s potrjenim izvorom. Lokalnim podjetjem pa podporo, ki si jo zaslužijo.
In kako deluje? Spletna tržnica skrajša razdaljo med proizvajalcem in potrošnikom. Ob tem pa nudi celovite rešitve za optimizacijo izvedbe kratkih prehrambnih verig. Povezuje ponudbo, povpraševanje, podpira integracijo z zalednimi sistemi, obvladuje pogodbe in logistiko. To ji dopušča digitaliziran sistem, ki večjim podjetjem nudi enostavno integracijo z zalednimi ERP IT sistemi.
Zahvaljujoč naprednim tehnološkim komponentam za aplikativno integracijo je mogoče, da podjetja spreminjajo obstoječe pogodbe, dodajajo nove ter popolnoma obvladujejo logistiko prodaje zelenjave na spletu. To v praksi pomeni, da lahko dodajajo, spreminjajo in potrjujejo naročila, spremembe ter prevoze.
Digitalna spletna tržnica – Uporabnikom prijazna rešitev, ki podpira male lokalne proizvajalce
Digitalna spletna tržnica uporabnikom preko spletnega vmesnika ponuja upravljanje seznama distributerjev, izdelkov, cenikov, proizvajalcev in pogodb. Vse v skladu z dodeljenimi uporabniškimi vlogami. Ob tem jim je omogočeno še preprosto oddajanje naročil, spremljanje izvajanja ter pregled realizacije. Vse, kar mora uporabnik storiti, je, da se prijavi v spletno aplikacijo. Nato preveri ponudbo, pregleda odprta naročila, podrobnosti posameznega naročila in potrdi najbolj ustrezno naročilo.
Ko je naročilo v obdelavi, lahko uporabnik spremlja izvajanje le tega. Optifarm je odlična platforma za prodajo domačih izdelkov, na kateri kupci objavljajo svoja povpraševanja, proizvajalci ponudbo, distributerji pa zagotavljajo storitve prevoza.
Prodaja sadja na spletu je preko platforme transparentna tako za kmeta kot za kupca. Optifarm Smart namreč podpira sledljiv, pregleden in varen nakup kakovostnega sadja in zelenjave ter ostalih pridelkov. Mobilna aplikacija pa bo poskrbela, da boste imeli sveže produkte na dosegu palca.
Prodaja zelenjave na spletu poskrbi za bolj zdrav odnos do hrane
Digitalna spletna tržnica dosega visoke cilje medsebojne povezanosti. Združene in samostojne ponudbe lokalnih ponudnikov, med katerimi lahko izbirajo uporabniki, prinašajo številne prednosti. Med drugim:
- Hiter dostop do svežega sadja in zelenjave
Povpraševanje po lokalnih izdelkih vse bolj narašča. Potrošniki več pozornosti posvečajo kakovosti hrane kot njeni obstojnosti. Vsi smo že kdaj v hladilniku imeli zelenjavo ali sadje, ki je ostalo sveže predolgo časa. Razlog za to so številni konzervansi, ki so dodani hrani, da ta obdrži svežino. Spletna tržnica uporabnikom nudi hiter dostop do sezonskih proizvodov lokalnega izvora, ki ne vsebujejo konzervansov. Uživanje kakovostne hrane z višjo hranilno vrednostjo in bogato z vitamini privede tudi do izboljšanja zdravja.
- Osredotočenost na pridelavo prehrambnih izdelkov
Prodaja izdelkov na spletu kmetom dopušča, da se popolnoma osredotočijo na pridelavo hrane. Če je prodaja na tržnici nizka, je to za kmeta izgubljen čas in denar. Spletna tržnica dopušča, da kmetje dragocen čas izkoristijo za skrb za živino, obdelovanje pridelka itd.
- Digitalizacija in hitrejša prodaja
Sveži produkti imajo omejen čas trajanja, zato je hitra prodaja poglavitna. Digitalna spletna tržnica omogoča digitalizacijo ponudbe, večji dostop do uporabnikov in posledično hitrejšo prodajo. To je velika prednost tudi za manjše kmetije, ki težje konkurirajo večjim živilskim prodajalnam in bi brez prisotnosti na spletu težje prodale svoje pridelke.
- Razvoj panoge in prijaznost do okolja
Takšno poslovanje prispeva k širitvi panoge, razvoju manjših podjetij in ustvarjanju delovnih mest. Prav tako poskrbi za zmanjšano odvisnost od zunanje trgovine v času motene oskrbe ter prijaznost do okolja (manj embalaže, znižan ogljični odtis).
- Vzpostavitev neposredne komunikacije s pridelovalci
Digitalna tržnica strankam ponudi možnost vzpostavitve neposredne komunikacije s pridelovalci. V primeru, da imate vprašanje o pridelku ali izdelku se tako obrnete na vir.